Hur man får en Legal Entity Identifier-kod i Sverige?

Som namnet antyder krävs Legal Entity Identifier (LEI) för alla juridiska personer som regelbundet innehåller finansiella transaktioner. Att få en LEI är enkelt, det handlar om att välja ut en lämplig leverantör av registreringstjänster och fylla i en ansökan. Sedan kommer tjänsteleverantören att validera dina uppgifter och återkomma till dig med ett LEI-nummer.


Hur får man ett LEI -nummer? 

Att registrera en LEI (Legal Entity Identifier) är en enkel process. Det handlar om att välja ut en lämplig tjänsteleverantör och fylla i ett ansökningsformulär. Därifrån kommer tjänsteleverantören att validera de uppgifter du lämnat och återkomma till dig med ett LEI-nummer/-kod. 


Vem utfärdar LEI-nummer? 

Lokala tjänsteleverantörer (LOUs) ansvarar för att utfärda LEI. Därefter introducerade Global Legal Entity Foundation (GLEIF) registreringsagenter (RAs). En RA arbetar i samarbete med LOUs och hjälper dig i processen att få en LEI.

RA: s framgång beror på dess förmåga att förenkla LEI-registrerings- och förnyelseprocessen.

De avgifter som tas ut för utfärdande och underhåll av en LEI är helt och hållet en fråga om LOU eller RA. 

LEI Register är en officiell RA. Vi har lyckats bygga en lojal kundbas genom att göra LEI-registreringsprocessen enkel, automatiserad, snabb och prisvärd. LEI Register har lyckats hålla de lägsta priserna på marknaden. Allt medan det finns en aktiv kundsupport 7 dagar i veckan på lokala språk runt om i världen.

REGISTRERA DIN LEI NU


Processen att registrera en LEI

1. Börja med att fylla i ansökningsformuläret. LEI Register har skapat ett extremt effektivt system med en autoifylld företagsdata. Att avsluta ansökan bör inte ta mer än 2 minuter.

2. Inkludera ytterligare dokument vid behov. Detta är endast nödvändigt om ditt namn inte ingår i det lokala företagsregistret eller om du behöver bevisa ett förhållande med ett moderbolag. 

3. LEI Register har rabatter tillgängliga för fleråriga registreringar och automatiska förnyelser.

4. Välj ett betalningsalternativ

5. Du får en bekräftelse på din LEI-kod inom några timmar. Spåra din beställning här. 


Hur är LEI Registers priser så överkomliga? 

LEI Register är ett officiellt registreringsombud – vi har hjälpt juridiska personer att ansöka om nya LEI-koder eller överföra och förnya befintliga LEI-koder sedan början av 2018. Vi har framgångsrikt strävat efter vårt mål att göra LEI-registreringsprocessen enkel, automatiserad, snabb och prisvärd. På LEI Register håller vi våra vinstmarginaler låga och tror på att bygga långsiktiga affärsrelationer.

LEI Register har byggt en lojal kundbas genom att erbjuda de lägsta priserna på marknaden, samtidigt som man håller en aktiv kundsupport 7 dagar i veckan på ett lokalt språk i 35 länder.  

Vi validerar dina registreringsuppgifter i samarbete med vår GLEIF-ackrediterade partner LOU RapidLEI (Ubisecure Oy).

REGISTRERA DIN LEI NU